Gezien de lockdown en het feit dat er in onze gemeente Sudwest-Fryslân relatief veel besmettingen met het coronavirus zijn, hebben we tot het volgende besloten:

Voor alle vieringen geldt dat u alleen mét ticket toegang heeft tot de basiliek. Reserveren kan via de ticketshop.

Kerstnacht

• Via de livestream vanuit de basiliek in Bolsward zijn we verbonden met elkaar om samen te vieren. Deze stream zal op 24 december om 19:30 uur beginnen op ons YouTube-kanaal met een voorprogramma. De mis begit om 20:00 uur.
  • Er zijn geen vieringen in onze kerken te Makkum, Witmarsum en Workum.
  • Alle vorige week gedane reserveringen komen te vervallen.

Eerste kerstdag

• Via de livestream vanuit de basiliek in Bolsward zijn we verbonden met elkaar om samen te vieren. Deze livestream begint om 10:45 uur op ons YouTube-kanaal. Hierbij is fysiek een beperkte groep (bedienaren) aanwezig. De mis zelf begint om 11:00 uur.
  • Er zijn geen vieringen in onze kerken te Makkum Witmarsum en Workum.
  • Geen feestelijke open kerk op 1e kerstdag 's middags

Op 1e kerstdag hadden we plannen om zowel in Bolsward als in Workum van 13:30-16:00 uur de kerk te openen en wandelaars te ontvangen met feestelijke activiteiten. Helaas kan dit geen doorgang vinden.

Tweede kerstdag
De viering om 11:00 uur in de basiliek wordt gestreamd. Er kunnen 30 kerkgangers meevieren. U moét reserveren via de ticketshop.