De locatieraad van onze geloofsgemeenschap in Workum wil onze parochianen daar in deze tijd steunen en verbinden door bijvoorbeeld te bemiddelen tussen mensen die wel boodschappen kunnen doen, en mensen die dat niet meer kunnen of durven. De locatieraad heeft daarom onderstaande brief verspreid.

Geachte parochianen,

De ontwikkelingen rond het coronavirus volgen elkaar snel op. We zitten met z’n allen in spanning en onzekerheid. De vieringen in onze kerk zijn in de hele maand maart geschrapt en het gehele sociale leven staat stil.

Dat levert onzekerheid en ook gevoelens van onmacht op. We willen wat doen, maar weten ook dat thuis blijven nu de beste optie is. Ouderen en chronisch zieken vormen een kwetsbare groep en voor hen is het is het helemaal belangrijk om besmettingsrisico’s tot het minimum te beperken. Dat zorgt niet alleen voor mentale stress en gevoelens van eenzaamheid, maar ook voor praktische problemen. Wie doet de boodschappen, bijvoorbeeld.

Als locatieraad willen we onze parochianen ook in deze spannende tijd steunen en verbinden. Bent of kent u iemand die niet in de gelegenheid is om zelf boodschappen te doen? Of bent u in de gelegenheid om bijvoorbeeld boodschappen te doen voor ouderen die hun huis niet meer uit mogen of durven? Wij komen graag met u in contact, zodat we vraag en aanbod op elkaar af kunnen stemmen.

U kunt zich melden bij Ida Hylkema op tel.nr. 0515-541959 of 06-40017024 of via de mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Dit gaat alleen om praktische ondersteuning en alleen als dat verantwoord is met het oog op de gezondheid en de mogelijke verspreiding van het virus. Heeft u zelf klachten zoals neusverkoudheid en hoesten, dan is het bieden van hulp aan anderen helaas geen optie, hoe graag u dat ook zou willen. Een bezoekje brengen zit er helaas ook niet in, maar een telefoontje naar iemand die alleen thuis zit, kan natuurlijk altijd.

Uiteraard staat ook het pastorale team klaar voor geestelijke ondersteuning. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 06-12308151 (pastor Ten Wolde).

Deze brief wordt zoveel mogelijk verspreid via emailadressen die bij ons bekend zijn, maar we zijn ons ervan bewust dat we daarmee niet alle parochianen bereiken. Wees vrij om de brief te delen binnen uw netwerk; beter dubbel gekregen dan helemaal niet.

We hopen dat we op deze manier deze onzekere tijd samen als geloofsgemeenschap kunnen overbruggen en wensen u veel sterkte en wijsheid toe in deze lastige periode.

Met vriendelijke groet,
De locatieraad Workum van de Zalige Titus Brandsmaparochie