Zondag 18 december zal Scouting Jambowa het Vredeslicht uitdelen in een speciale viering in de Sint Franciscusbasiliek te Bolsward.

Ieder jaar voor Kerst wordt het Vredeslicht door een kind aangestoken aan de vredesvlam in Bethlehem en door Scouts verder verspreid over de hele wereld. Dit jaar begint de verspreiding van het Vredeslicht over Nederland met een landelijke manifestatie in Utrecht op zaterdag 17 december. Net als voorgaande jaren wil Scouting Jambowa uit Bolsward samen met de Raad van Kerken in Fryslân het Vredeslicht ook verder over Fryslân verspreiden.

Op zondagavond 18 december wordt hiervoor een speciale oecumenische vredeslichtviering in de Sint Franciscusbasiliek in Bolsward gehouden. Alle kerkelijke gemeenten, parochies, scoutinggroepen en andere belangstellenden zijn van harte uitgenodigd het Vredeslicht op te halen en verder te dragen. Door het licht in de tijd van Kerst aan elkaar door te geven wordt zo samen een keten van licht gevormd, als teken van vrede en vriendschap.

De voor een breed publiek bedoelde samenkomst met zowel typische kerkelijke als typische scouting-elementen begint om 19:00 uur in de Sint Franciscusbasiliek, Grote Dijlakker 7 in Bolsward. Er zal samen worden gezongen, stilgestaan bij vrede en vriendschap en woorden klinken van licht en leven. Men dient zelf een eigen stormlamp (of vergelijkbaar) mee te brengen om het Vredeslicht mee naar huis te kunnen nemen. Na afloop van de viering die zo’n drie kwartier zal duren is er nog gelegenheid elkaar te ontmoeten bij een kop koffie of thee.

Het Vredeslicht is van 17 t/m 31 december beschikbaar voor degenen die niet bij de viering willen of kunnen zijn. Neem hiervoor contact op met Patrick Janssen, vredeslichtambassadeur voor Fryslân via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..